Flotsam and Jetsam - Doomsday for the Deceiver (1986)


Lars tegen James, na afloop van Cliffs begrafenis: “Ken jij nog een bassist?”

James: “Misschien. Ken je Flotsam and Jetsam?” 

Lars: “Ja, vooral vanwege hun kansloze bandnaam.”

James: “Die had inderdaad sterker gekund. Maar voor hun debuut Doomsday for the Deceiver hoeven ze zich niet te schamen.”

Lars: “Die heb ik inderdaad gehoord. Herinner me vooral hun ambitieuze titeltrack. Hebben ze die intro van ons gejat?”


James: “Heel die LP staat vol overstuurde thrash, zoals ook wij dat spelen. Hammerhead, Iron Tears, Fade to Black; het had zo op onze platen kunnen staan. Maar sommige intro’s doen me ook aan Iron Maiden denken.”

Lars: "Ok..."

James: “Vrijwel alle teksten en nummers zijn geschreven door hun bassist. Ene Jason Newsted.”

Lars: “Ok...”

James; “Goed, soms propt hij belachelijk veel tekst in een nummer.
Maar meneer heeft overduidelijk talent. Meer dan de gitarist, die sommige solo’s vals heeft ingespeeld.” 

Lars: “Ik ben wel benieuwd. Als hij zich maar niet gaat bemoeien met ons artwork. Die kliederhoes van Doomsday for the Deceiver is om te janken, zo slecht.”


James: “Natuurlijk moet die Jason zijn plek kennen, mocht hij Cliff gaan vervangen.”

Lars: “Lijkt me een goed idee om zijn baspartijen op ons eerstvolgende album weg te draaien.” 

James: "Prima idee. En als hij goede ideeën inbrengt, vermelden we nergens zijn credits.” 

Lars: “Bel jij hem voor een auditie?” 

Twee maanden later zat Jason Newsted in Metallica. 


**** [René]





Flotsam and Jetsam - Doomsday for the Deceiver:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten